prace, modernizacje , testy ... - cnccad

Idź do spisu treści

Menu główne:

prace, modernizacje , testy ...

Po godzinach

Samolot jest przewidziany do latania w dzień, lecz bezpieczeństwo nawet w dzień jest wymagane.
Nie posiadał on żadnego oświelenia nawigacyjnego oraz świateł stroboskopowych.



Zaczęliśmy od świateł stroboskopowych ale będąc w XXI w , testy robimy na
diodach LED.
Wynik był bardzo dobry. Osiągnęliśmy ponad 2000 lux-ów !
Pomiary błysku to 36 000 lux-ów.
Testy w ciemnym pomieszczeniu widać na filmie
Wzór błysków i częstotliwość zaciągnięta została z samolotów firmy Airbus-a , czyli 2 błyski na 1s
Boeing ma 1 błysk na 1s
Nasze urządzenie jest na tyle uniwersalne, że można je wykorzystać w obu rodzajach.




Te same testy przeprowadziliśmy przy oświetleniu 870 lumenów.
Wynik według nas , też jest bardzo dobry.
Na chwile obecną, zaadoptowaliśmy szkiełka obrysowe samochodowe.
Planujemy wykorzystać akryl odlewniczy, który można wyśmienicie obrabiać a daje
nam możliwość osiągnąć taki kształt lampy jaki będziemy chcieli






Zastosowane diody LED są sporych rozmiarów i wymagają chłodzenia.
Przy zalecanym napięciu i błyskach 1s nie wymagały chłodzenia a prąd chwilowy wynosił 0,21mA przy 9,2V
Obecnie wzrósł , gdyż przekroczyliśmy wartość napięcia nominalnego do 11V. Producent diody twierdzi że przy prawidłowym jej chłodzeniu,
powinna świecić 40 000tyś godzin. Przy napięciu 9,2V to wynik jest 50 000tyś godzin.

Nasz Tulak posiada klapy sterowane elektrycznie.
Rozwiązanie sterowania nimi obecnie jest zrealizowane na sterowniku czasowym ( przekaźnik czasowy ) i dwóch krańcówkach.
Zaprojektowaliśmy całkowicie nowe. Jego działanie jest proste i skuteczne. jednym przełacznikiem ustawiamy kąt klap , a siłownik elektryczny go ustawia.
To spowodowało łatwość konfiguracji samolotu do lądowania.

Za awioniką , została wykonana całkowicie nowa płyta , gdzie będzie cała automatyka i elektronika.







 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego